گروهی از افراد دارای معلولیت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان شدند. آن‌ها تأکید کردند که با گذشت ۶ سال از تصویب این قانون، بیشتر مواد آن اجرایی نشده است و حمایت‌های معیشتی کافی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

درخواست اجرای کامل قانون حمایت از معلولان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور

فراد دارای معلولیت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان شدند. در این نامه آمده است: «با گذشت ۶ سال از تصویب قانون، به‌جز در مواردی محدود، بیشتر مواد آن اجرایی نشده و تلاش‌های ما برای رفع موانع به نتیجه نرسیده است.»

آن‌ها همچنین به مشکلات معیشتی خود اشاره کرده و خواستار اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان شدند. طبق این ماده، دولت موظف است کمک هزینه معیشتی معلولان شدید و بسیار شدید فاقد شغل و درآمد را حداقل برابر با دستمزد سالانه تعیین کرده و اعتبار آن را در قوانین بودجه در نظر بگیرد. اما به گفته این افراد، کمک هزینه فعلی معادل ۳۲۰ هزار تومان است که فاصله زیادی با حداقل قانونی دارد و نیازهای معیشتی آن‌ها را تأمین نمی‌کند.

در بخش دیگری از این نامه به تصویب بند «ب» تبصره ۱۵ قانون بودجه توسط مجلس یازدهم اشاره شده که پرداخت کمک هزینه معیشتی معلولان را به سقف اعتبارات و آیین‌نامه هیأت وزیران محدود کرده است. این بند به وضوح با ماده ۲۷ مغایرت دارد. افراد معلول از رئیس مجلس خواسته‌اند تا در قانون بودجه سال آینده، این بند حذف و الزام به پرداخت حداقل دستمزد سالانه به معلولان واجد شرایط، به‌طور کامل اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha